اولین جلسه کانون منطقه ای مواد هوشمند و سازه های کامپوزیت

اولین جلسه کانون منطقه ای مواد هوشمند و سازه های کامپوزیت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ برای اولین بار در هند و منطقه اولین جلسه بین المللی مجمع مواد هوشمند و سازه های کامپوزیتی با همکاری مشترک موسسه فناوری هند دهلی و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در موسسه فناوری هند دهلی برگزار گردید.

 

این جلسه به صورت ترکیبی حضوری و برخط برگزار شد و برخی اساتید موسسه فناوری هند و اساتید و مسئولین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت برخط در جلسه حضور یافتند. 28 نفر از اساتید دانشکده های مکانیک کاربردی، مکانیک، عمران، برق، نساجی و علوم الیاف و علم و مهندسی مواد از موسسه فناوری هند دهلی و دانشکده هوافضا، دانشکده عمران، و دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در جلسه مذکور حضور داشتند.

دکتر احسانیان معاون بین المللی دانشگاه در حین سخنرانی گفت: در خصوص همکاری های فی ما بین بین دو موسسه و دانشگاه تاکید نمودند و ایجاد این مجمع بین دو مجموعه را به فال نیک گرفته و حمایتهای دانشگاه را در این خصوص ابراز داشتند.

در ادامه دکتر خلیلی ضمن تجلیل از مناسبات مشترک دو کشور گفت: با توجه به پیشرفتهای علمی کشور ایران علیرغم تحریمها و همچنین پیشرفتهای فناوری و صنعتی کشور هند در منطقه، الان زمانی است که حرکتها و تعاملات علمی بین دو کشور قوی تر و مستحکم تر به پیش برود. با توجه به پیشرفتهای صنعتی ایران و هند در حوزه مواد هوشمند و مواد کامپوزیت فرصتی مناسب است تا بین موسسه فناوری هند دهلی که یکی از مراکز برتر دنیا می باشد و همچنین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر که از دانشگاههای صنعتی برتر در ایران می باشد در حوزه مواد هوشمند و فرآیندها و کامپوزیتها با هم به تبادل اطلاعات و منابع و فرآیندهای بین رشته ای و تعاملات بین المللی و پروژه های بزرگ بپردازند. لذا ایجاد این مجمع اولین قدم مثبت در این راستا می باشد.

 

سپس رئیس دانشکده مکانیک کاربردی دکتر سانگی از این اتفاق بسیار خرسند و حمایتهای دانشکده را برای رسیدن به اهداف بالای این مجمع را اعلام کردند.

در پایان اساتید دو موسسه و دانشگاه ضمن معرفی کامل خود و تحقیقاتی که در دو مجموعه انجام می دهند، به ارائه نظرات خود در خصوص تشکیل این مجمع پرداختند.

در کل جمع بندی توسط یکی از اساتید دانشکده عمران در موسسه فناوری هند دهلی جهت فرآیندهای پیش رو به صورت زیر و بر اساس اولویت مطرح گردید:

1- راهنمایی مشترک دانشجویان دکترا در حوزه مربوطه

2- دعوت از اساتید متخصص بعنوان استاد وابسته

3- ارائه وبینارها و برگزاری کارگاههای پژوهشی و آموزشی کوتاه مدت

4- برگزاری کنفرانس آسیایی در حوزه مربوطه

5- معرفی افرادی جهت هماهنگی و پی گیری موضوعات بین دو موسسه و دانشگاه

6- رسمیت یافتن مجمع در هر دو موسسه و دانشگاه

7- انجام پروژه های مشترک

در انتهای جلسه مطرح گردید که مجمع اولین جلسه فنی و ارائه نشست و میزگرد خود را در حوزه ظهور فناوریهای هوشمند در سازه ها در روز 22 ژوئن به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار می کند. 6 استاد از هر موسسه و هر استاد 30 دقیقه می توانند در حوزه فعالیتهای خود به ارائه سخنرانی بپردازند. اطلاعات متعاقبا ارسال می گردد.

 
تاریخ:
1402/02/31
تعداد بازدید:
4755
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.