جلسه هم اندیشی مدیران و اعضا هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر و مجموعه نیروگاه اتمی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: علم و دانش از ارکان مهم دستیابی به پیشرفت و تمدن‌آفرینی است.وی با بیان اینکه تمدن بدون داشتن علم و دانش به دست نمی‌آید اضافه کرد: تاریخ نظام بشریت بر این معنا گواه است که هر کشوری دارای توانمندی در خودکفایی علمی و تولید علم و محصولات دانش‌بنیان و مرجعیت این امور برای هندسه جهان باشد دارای اقتدار ملی و فراملی و توانمندی در مهندسی نظم جهانی است.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: جهان هیچگاه به اندازه امروز به نقش علم و دانش و فناوری در مدیریت جهان پی نبرده است. کشوری در نظم نوین جهانی سهم جدی خواهد داشت که دارای اقتدار علمی باشد.وی با اشاره به اینکه علم اقتدار و قدرت و ثروت می‌آفریند و عامل پیروزی است بیان کرد: جهان استکبار دنبال این است که دانشمندان را تحت سلطه خود قرار دهد و در جهان سلطه علمی ایجاد کند. سلطه نرم مؤلفه قدرت است و جهان استکبار به این معنا پی برده است که اگر بخواهد بر جهان سلطه پیدا کند و مهندسی مدیریت جهان را داشته باشد باید مدیریت علم داشته باشد.
آیت‌الله صفایی بوشهری به تروریسم علمی جهان استکبار اشاره کرد و ادامه داد: جهان آینده مؤلفه قدرت سخت نیست و جهان مؤلفه قدرت نرم است و علم و دانش و فناوری نقش و تأثیر مهمی در این زمینه دارد.
وی با تاکید بر تولید علم و دستیابی به مرجعیت در این زمینه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر نهضت نرم‌افزاری تاکید دارند و باید در تولید علم و دستیابی به دانش و فناوری کارهای عمیق انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید از اسارت علمی خارج شده و محصولات علمی تولید کنیم، تاکید کرد: باید علم را از اسارت جهان استکبار خارج کرده و جهان را نجات دهیم.
وی با اشاره به اینکه دانشمندان و دانشجویان ما باید رشد کافی و پرشتاب در عرصه علمی داشته باشند گفت: استان بوشهر باید به صورت یک دانشگاه دیه شود و این استان، به عنوان استان ویژه علم و فناوری است.
برنامه 50 ساله استان بوشهر در عرصه علمی
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه برای 50 سال آینده استان بوشهر در حوزه علم و فناوری برنامه داریم اظهار داشت: بوشهر برای دیگر استان‌ها در بسیاری از عرصه‌ها یک استان الگو محسوب می‌شود.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر تبدیل به استان الکترونیک کشور تبدیل می‌شود، افزود: با همکاری بارسلون و وین اتفاق‌های خوبی را در استان بوشهر شاهد خواهیم بود.
وی جمعیت استان بوشهر را یک میلیون و 250 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری استان 8.4 درصد است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک فرآیند با همکاری دولت نرخ بیکاری در استان به چهار درصد می‌رسد که این چهار درصد هم بیکار نخواهند بود و در عرصه کارآفرینی شرکت دارند.
آیت‌الله صفایی بوشهری از توسعه اقتصاد دریاپایه در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اقدامات خوبی برای استفاده از ثروت دریا در استان بوشهر شروع شده است و شاهد اجرای برنامه‌های خوبی خواهیم بود.
تاریخ:
1401/11/19
تعداد بازدید:
3540
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.