انتخاب دکتر محمد کریمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه به عنوان دانشمند برتر در همکاری با جامعه و صنعت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ به نقل از دکتر پیمان صالحی معاون پژوهش وزارت علوم در این آیین با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت پسادکترا به عنوان یک جهشی برای استفاده بهتر از ظرفیت فارغ‌التحصیلان، از ابلاغ آیین نامه پسادکترا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به نمایه‌سازی مجلات اشاره کرد و گفت: در 30 سال گذشته 101 مجله در اسکوپوس نمایه شده بود و طی یک سال و اندی پیش 24 مجله نمایه شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به «نظام مسائل» اظهار کرد: این نظام به معنای وصل کردن مسائل کشور به حوزه پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، پژوهش و قرارداد ارتباط با صنعت است و نیازمند آن هستیم که بر روی آن بیشتر کار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نیاز به فرهنگ‌سازی در زمینه وقف در حوزه پژوهش داریم.

صالحی در خصوص قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت عنوان کرد: 4 هزار و 700 میلیارد تومان قرارداد جاری داریم و 6300 عضو هیئت‌علمی درگیر این قراردادها هستند. اگر چه این ارقام آمار خوبی نیست؛ در این زمینه رشد بسیار خوبی کرده‌ایم ولی صدها برابر می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم

وی افزود: 28 هزار عضو هیئت علمی در وزارت علوم داریم و بیش از 80 هزار عضو هیئت علمی در کشور که اگر ظرفیت آنها به سمت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت بیاید تحول بزرگی اتفاق می‌افتند.

معاون پژوهشی وزارت علوم همچنین به «قانون رفع موانع پژوهشی» که در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است، اشاره کرد.

* معرفی 140 عضو هیات علمی برتر از سوی دانشگاه‌ها*

در ادامه محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین، تجلیل از فعالیت‌های هدفمند و ارزشمند اعضای هیات علمی را مهم دانست و گفت: سال‌ها بحث اهمیت توسعه فعالیت‌های پژوهشی به صورت مقالات و انتشارات بین‌المللی مطرح بود و خوشبختانه در این راستا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و پتانسیل و ظرفیت خوبی در این زمینه در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: سه سال است که بحث اعضای هیات علمی برتر در جامعه و صنعت را پیگیری می‌کنیم. امسال 140 عضو هیئت علمی برتر از سوی دانشگاه‌ها معرفی شدند که امروز از 10 نفر به عنوان برگزیده تقدیر و تجلیل خواهد شد.

سیف اظهار امیدواری کرد این عزیزان همکاری بلند مدتی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشند و به عنوان مشاوران ارشد به ستاد وزارت علوم کمک کرده و اثربخشی جدی‌تری در جامعه داشته و در جهت حل مشکلات موثرتر عمل کنند.

* در بنیاد ملی نخبگان تمرکز بر حل مسائل کشور است*

در ادامه عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز در این آیین اظهار کرد: در بنیاد ملی نخبگان تمرکز روی حل مسائل کشور است و یکی از رویکردهای اصلی ما آن است که مفهوم نخبگی را به حوزه‌های دیگر تسری دهیم و سرآمدان حوزه‌های مختلف که دایره نخبگانی را تشکیل می‌دهند، گسترش دهیم.

وی افزود: همه دوستانی که اعضای هیات علمی برتر در ارتباط با جامعه و صنعت هستند به عنوان اعضای هیئت علمی سرآمد در بنیاد ملی نخبگان نیز برگزیده هستند.

گفتنی است در پایان این آیین از دانشمندان برتر ارتباط با جامعه و صنعت سال 1401 که اسامی آنها به شرح زیر است، تجلیل شد.

- علی وطنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران (مهندسی شیمی «نفت و گاز»)

- سید محمد مهدی هادوی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس (مهندسی مواد)

- حسن هاشمی پور عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان (مهندسی شیمی)

- مهدی حسینی مزینانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری (زیست فناوری کشاورزی)

- بهروز مینایی بیدگلی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت (مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی)

- مرجان السادات نعمتی پور عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (معماری و شهرسازی)

- محمد کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (مهندسی نقشه‌برداری)

- علی عبدالعالی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران (مهندسی برق)

- علی فانیان عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان (امنیت اطلاعات و ارتباطات)

- علیرضا اکبرزاده توتونچی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد (رباتیک)

 انتخاب دکتر محمد کریمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه  را به عنوان "دانشمند برتر در همکاری با جامعه و صنعت " را به جامعه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون شما را در گسترش دانش و اعتلای کشور از درگاه خداوند منان خواستاریم
تاریخ:
1401/10/05
تعداد بازدید:
4803
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:7
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.