برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

مراسم تکریم پژوهشگران برتر دانشگاه

تلاش هدف‌مند نخبگان و اندایشمندان کشور در سال‌های اخیر این امیدواری را در دل جامعه علمی کشور فزونی داده است که در دنیای رقابت، برای پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف، بتوان گام‌های بلندتر و سازنده‌تری برداشت. بدیهی است که سرعت بخشیدن به فرآیند اجرای طرح‌های تحقیقاتی فناورانه و حرکت به‌سوی تبدیل علم به فناوری و ثروت، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ برنامه های هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار "پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" از 19 تا 24 آذر ماه در دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی با برگزاری برنامه های متنوعی در سطح دانشکده های مختلف انجام شد و از پژوهشگران و فناوران برتر در روز دوشنبه، مورخ 21 آذرماه در آمفی تئاتر پردیس مهندسی عمران و نقشه برداری تجلیل به عمل آمد. به منظور معرفی پژوهشگران برتر، کمیته ای متشکل از نماینده رییس دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیران پژوهش دانشگاه و معاونین پژوهشی تعدادی از دانشکده ها تشکیل شده و براساس دستاورد ها و فعالیت های پژوهشی سال 1400 اعضای هیأت علمی و با توجه به شاخص های کیفی، پژوهشگران و فناوران برتر انتخاب شده اند.

مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید. سپس جناب آقای دکتر صادق صدیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، گزارش عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه طی سال‌های 1396 تا 1400 و همچنین استراتژیهای پیش روی پژوهش را ارائه دادند. در بخش بعدی مراسم، جناب آقای دکتر حسن کریمی‌مزرعه‌شاهی ریاست محترم دانشگاه سخنرانی فرمودند و نسبت به موضوع ارتباط هر چه بیش‌تر دانشگاه با صنعت و انعقاد قراردادهای کلان تاکید داشتند و اظهار کردند که دانشگاه باید به‌عنوان یک نهاد مهم و تاثیرگذار در کشور جواب‌گوی نیازهای جامعه باشد و بتواند چالش‌ها و مشکلات جامعه را مرتفع سازد. ایشان در پایان از تاسیس و اخذ مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی خبر دادند. حجت‌الاسلام و المسلمین طهماسبی، نماینده نهاد محترم رهبری دانشگاه سخنران بعدی بودند و تاکید ایشان به بعد معنوی پژوهش بود و خاطر نشان کردند که هدف پژوهشگران محترم در درجه اول اهداف معنوی باشد نه مادی که با در نظر گرفتن این مهم، آورده‌های مادی نیز خودبه‌خود رخ خواهند داد.

پس از سخنرانی‌های مدعوین، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور آقایان دکتر حسن کریمی مزرعه‌شاهی، دکتر صادق صدیقی و حجت‌الاسلام و المسلمین طهماسبی انجام شد. طی مراسم به ده نفر از اعضای محترم هیئت‌علمی در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه، در حوزه‌های گرنت مهندسی ، گرنت علوم پایه، مقالات علمی، طرح پژوهشی و ارتباط با صنعت، تالیف کتاب، حوزه فناوری و پژوهشگر برتر جوان لوح یادبودی تقدیم شد. همچنین در بخش پژوهشگران برتر حوزه دانشجویی از دو نفر در مقطع دکتری و دو نفر در مقطع کارشناسی ارشد و در بخش پژوهشگران برتر دانشکده‌ها از اعضا محترم هیئت علمی دانشکده‌ها که بالاترین امتیاز در دانشکده خود را کسب کرده‌بودند، تقدیر به‌عمل آمد.

 
 
تاریخ:
1401/09/29
تعداد بازدید:
4689
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.