سلسه نشست های بین المللی سازی دانشگاه

نشست مجازی هم اندیشی چگونگی توسعه تعاملات علمی با دانشگاه ها و مراکز علمی و پزوهشی هند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز سه شنبه مورخ 26 مهرماه ساعت 14 بوقت ایران جلسه هم اندیشی در خصوص تعاملات علمی و پژوهشی و دانشگاهی با شبه قاره هند با حضور دکتر خلیلی رایزن سابق علمی شبه قاره، دکتر صالحی معاون بین الملل دانشگاه بین المللی اهل بیت ، حاج آقا قمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اهل بیت، آقای کلاته مسئول بین الملل دانشگاه بین المللی اهل بیت، آقای متانت مسئول جذب دانشگاه، آقای احمدی کارشناس بخش بین الملل به صورت برخط برگزار گردید.

دکتر سید محمدرضا خلیلی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و رایزن سابق علمی ایران و هند بیان کرد: در این جلسه ابتدا دکتر صالحی در خصوص اهداف و ماموریتهای دانشگاه و ارتباط با کشورهای شبه قاره توضیحاتی ارائه نمودند. ایشان اشاره کردند که بخش شبه قاره از نظر روابط فرهنگی و اجتماعی و آکادمی بسیار حائز اهمیت است. باید بررسی کنیم که چقدر در ارتباط با مراکز فرهنگی و علمی در هند موفق بوده ایم و در کجاها درست حرکت کردیم و در کجاها اشتباه کردیم. دانشگاه بین المللی اهل بیت با چند رشته محدود زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد، ولی دراساسنامه دانشگاه رشته های پزشکی و فنی و علم انسانی نیز وجود دارد یعنی دانشگاه جامع. تا سال 98 ، ده رشته کارشناسی ارشد وجود داشته، که هم اکنون به 22 رشته افزایش یافته است. کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در فنی و مهندسی اضافه شده و در پیراپزشکی نیز قرار است اضافه شود. رشته مکاترونیک و معماری و فناوری اطلاعات نیز داریم. 90 درصد دانشجویان خارجی هستند و 10 درصد دانشجویان ایرانی. از 22 ملیت در دانشگاه حضور دارند. تعداد 700 دانشجو در این دانشگاه هستند و 15 دانشجو از هند می باشند. 90 درصد دانشجویان ارشد و بقیه دکترا و کارشناسی هستند. خانمها 40 درصد کل دانشجویان را تشکیل میدهند. از مهر امسال سه رشته کارشناسی معماری، مدیریت و حقوق ایجاد شده. زبان آموزشی فارسی است، مگر در سه رشته مدیریت، روابط بین الملل و معماری زبان انگلیسی هست و پایان نامه به انگلیسی داده میشود. زبان فارسی را دانشجویان باید در طول دوره فرا گیرند.

با آقای دکتر نقوی که سه دوره رییس دانشکده ادیان در دانشگاه علیگر بودند، ارتباط داشتیم.

موضوع مهم تایید مدارک این دانشگاه در هند مطرح است و باید درست شود.

برای جذب دانشجویان هندی آمادگی داریم حداقل سالانه 20 دانشجوی هندی را معرفی نمایید تا بورس تحصیلی دهیم. تحصیل رایگان، خوابگاه رایگان، غذا ناهار و شام رایگان، صبحانه بعهده خودشان و روزهای تعطیل هم غذا به عهده خودشان است.

حاج آقا قمی در خصوص همایش بین المللی که در اواخر شهریور 1402 برگزار می گردد صحبت نمودند. شیعه پژوهشی معاصر، شیعه از نظر دیگران، اندیشمندان، مستشرقان و دیگران آنها چه می گویند؟. بین المللی است و هند و شبه قاره پایگاه اصلی ما هستند. می خواهیم دانشگاهیان و اساتید حضور یابند. با چه مجموعه هایی ارتباط دارید و می توانید ما را به آنها وصل کنید. خودتان هم افتخار است شرکت کنید. تا حالا با هند ارتباط نگرفتیم. دوست داریم کار کنیم، دوره های کوتاه مدت، تبادل اساتید و دانشجوها، استفاده از اساتید در پایان نامه ها، صرفا تفاهم نامه نمی خواهیم. همکاری مشترک می خواهیم. نشریه بزبان انگلیسی در خصوص مطالعات زنان از بعد اسلامی و تطبیقی جامعه شناسی زنان می خواهیم ایجاد کنیم و درپایگاه اسکوپوس قرار گیرد و هیئت تحریریه می خواهیم و مقالات نیاز است. مرکز نوآوری و فناوری یا پارک علم و فناوری داریم که شرکتهایی در علوم اسلامی و نرم افزار و فنی و اقتصادی مشغول هستند. فرضیه بر کار مشترک است.

تاریخ:
1401/08/02
تعداد بازدید:
4977
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.