تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیر؛ موضوع تفاهم نامه وزارت عتف و شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، تفاهم نامه تجمیع پردیس های دانشگاه صبح امروز با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دکتر زاکانی شهردار محترم تهران به امضا رسید.
در این آیین که در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بستر تفاهم نامه همکاری وزارت علوم با شهرداری تهران زمین‌های مورد تقاضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در یک پردیس یکپارچه تجمیع می‌شوند.
وی با اشاره به هدف این تفاهم گفت: آشنا شدن با ظرفیت‌های اثربخش یکدیگر و تکامل هم افزا از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم. 
وزیر علوم شهردار تهران را از جامعه فرهیخته دانشگاهی کشور خواند و گفت: بدیهی است که شهردار تهران با چنین ویژگی و سابقه ای، برای علم و فناوری جایگاه ویژه ای قائل باشد و این نگاه در تفاهم نامه کاملا مشهود است.
محمد علی زلفی گل افزود: اینکه تصمیم شهردار این است که هویت شهر را بر مدار علم و فناوری قرار دهد، ظرفیتی ویژه برای وزارت علوم است و ما از این مساله خرسندیم.  
وی با بیان اینکه این تفاهم به وزارت علوم در مواردی مانند تجمیع دانشگاه هایی که در شهر تهران پراکنده هستند، کمک می کند، یادآورشد: از جمله این دانشگاه ها، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر است که در 17 نقطه مختلف شهر، پراکنده شده و این پراکندگی باعث بالا رفتن هزینه دانشگاه می شود؛ بنابراین  شهرداری می تواند کمک کند املاک دانشگاه تغییر کاربری داده و همکاری در بحث زمین های متعلق به شهرداری و دانشگاه در نقاط مختلف باعث شود که در یک پردیس واحد یکپارچه شود؛ البته هزینه شهرداری تمام و کمال پرداخت می شود.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: افتخار داریم امروز تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم که به اداره درست شهر، رشد آگاهی و دانش، توسعه فناوری و شکل‌گیری شهر هوشمند کمک کند و از طرفی دیگر با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در شهر تهران وجود دارد این تفاهم‌نامه به بزرگترین مجموعه دانشی کشور کمک کند تا از سطح بالایی از خدمات برخوردار شود.
وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، مدیریت مشارکتی را تجربه می کنیم تا از این طریق به ارتقا و پیشرفت مادی و معنوی در ابعاد مختلف برسیم، افزود: بزرگی و عظمت علم، نزد همه مشخص است. امروز مفتخریم تفاهم‌نامه‌ای را با یکی از کانون‌های علمی داشته باشیم و در پس آن نیازهای شهر را به اهل دانش اعلام کرده و تلاش می کنیم خدمات خودمان را نیز به دانشگاه ارائه کنیم.


تاریخ:
1401/06/16
تعداد بازدید:
4958
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:55
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.