استاد پیشکسوت دانشگاه:دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بهترین نیست چون هیچ بهترینی وجود ندارد اماجزو بهترین هاست
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در جریان آیین خوش‌آمدگویی و از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان ورودی 1399 که روز دوشنبه 29 فروردین 1401 در پردیس علوم برگزار شد، دکتر کریمی مزرعه‌شاهی رییس دانشگاه صنعنی خواجه نصیرالدین طوسی خطاب به دانشجویان گفت: از دانشجویان عزیز انتظار می‌رود در کنار تحصیل در تمام حوزه های فرهنگی دانشگاه فعال باشند و در این مورد با روحیه مطالبه‌گری حمایت مسئولان را درخواست نمایند.
دکتر کریمی در ادامه گفت: امتحانات قطعا حضوری خواهد بود و با موقعیت مجازی که پشت سر گذاشته شد متفاوت است، بنابراین نیاز است که با برنامه‌ریزی دقیق خود را برای امتحانات آماده نمائید.
ایشان افزود: تمام دانشجویان بالاخص دانشجویان علوم پایه باید به گسترش ارتباطات فرا دانشکده ای اهمیت فراوانی بدهند و سعی کنند با تمام دانشکده‌ها و نخبگان دانشگاهی روابط علمی مفید برقرار کنند.
رییس دانشگاه در پایان گفت: از شما دانشجویان عزیز می‌خواهم با همت و برنامه‌ریزی برای خدمت به کشور و مردم عزیزمان تمام تلاش خود را بکار ببندید و در نهایت آرزوی موفقیت برای آینده ای درخشان برای شما عزیزان دارم.

در ادامه حجةالاسلام والمسلمین طهماسبی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه به موضوع چالشهای فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه پرداخت و از گذران عمر سریع در این دوره صحبت نمود و خطاب به دانشجویان گفت:
یکی از مهمترین اموری که یک دانشجوی موفق باید پیش رو داشته باشد این است که باید برای رسیدن به عقاید صحیح برنامه‌ریزی نموده و در کنار تحصیل مطالعه و تحقیق نماید.
طهماسبی افزود: دانشگاه محل زندگی در کنار تحصیل و پالایش علمی است، بنابراین بعد معنوی و ارتباط با خداوند پایه گذار یک زندگی سالم است.
او در ادامه با اشاره به حدیثی از امام‌مجتبی علیه‌السلام که فرمودند: اگر خدا را بشناسید دوستش دارید، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی بی بدیل است و مغتنم برای مسابقه بندگی، و زندگی در این ماه باید تغییر کند.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان گفت: جدی گرفتن علوم پایه برای مسئولان الزامی ست و از دانشجویان خواست فرصت شناس و قدردان خاطرات شیرین این روزگار باشند.

دکتر رعیتی رییس پردیس علوم نیز در سخنرانی کوتاه خود پس از آرزوی قبولی طاعات حضار به دو نکته مهم اشاره نمود و گفت: نکته مهم علوم‌ پایه، آزمایشگاههاست که در جریان کرونا کمتر فعال بوده است، بنابراین تلاش برای جبران مافات زمان از دست رفته در دستور کار ما است و نکته دوم به دلیل مجازی بودن، دانشجویان با سوالاتی مهمی مواجه شده‌اند که در این مدت پیش آمده، پس ما برای پاسخگویی به سوالات آمادگی لازم را داریم.
ایشان در پایان با آرزوی موفقیت برای دانشجویان ایشان را توصیه به تلاش و تحصیل با برنامه توصیه نمود.

در ادامه جناب آقای دکتر مهجانی از اساتید پیشکسوت و بنیانگذار دانشکده شیمی، با بیانی شیرین پس از خوشامدگویی، خود را نماینده تمام علوم‌ پایه دانست و خطاب به دانشجویان نو ورود گفت: ساختمانهای کهنه و قدیمی راز دارند، اتاقهایی که رفت و آمد انسانهای بزرگ بوده و درهای آن باز است... مگر میشود ساینس احساس تنهایی کند، جهان مال اوست...
دکتر مهجانی خطاب به دانشجویان علوم پایه گفت: علوم پایه بن بست ندارد، شما باید مسیر قله را با رنج طی کنید تا از بالا به همه بگویید سلام، سانتیست ها در عالم سر آمد هستند، و همه علوم مدیون شما هستند، همانطور که انیشتن گفت: کامپیوتر محصول کوانتوم و این معادلات است...
او گفت: تاثیر گذارترین افراد عالم از جنس شما هستند، همچون: انیشتن، هایزنبرگ، نیوتون و...، بنابراین هرکس به ما توجه کند بزرگ‌ میشود...
سپس استاد پیشکسوت دانشگاه خطاب به همه دانشجویان گفت: چرا سپاس در جامعه ما جا افتاده نیست، از شما میخواهم سپاسگزار والدین خود باشید و من هم از شما سپاسگزارم که ما را انتخاب کرده اید.
وی چنین ادامه داد: از علم باید به ملاقات معنویت و اخلاق برویم و شهروند جهانی شویم، مثلا کرونا بدون هماهنگی جهانی حل شدنی نیست، تمام مسائل همینطور است، مسائل جهانی و راه حل ها هم‌ با کنار هم بودن جهانی است...
اینکه گفته میشود علم به چکار می آید غلط است، ما عالم‌ نشدیم که پورشه سواری کنیم اما با علم خوب زندگی میکنیم...
دکتر مهجانی در مورد دانشگاه با کلامی شیوا گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بهترین نیست، چون هیچ بهترینی وجود ندارد اما جزء بهترین هاست، هنر ما در این دانشگاه این است که ما برای رفع مشکلات تدبیر میکنیم، ما در دانشگاه به دنبال مدرک گرفتن و فخر فروشی نیستیم... دانشگاه ما موفق بوده، چون رفرنس دارد، بهترین اساتیدی که در ایران و جهان هستند ریشه در دانشگاه خواجه نصیر دارند، و تمام آثار برجسته ایشان نمایانگر بزرگی دانشگاه است.

در پایان دکتر مسعودی رییس دانشکده فیزیک پس از توصیه دانشجویان به فعالیت انرژیک گفت: ویروس کرونا آسیبهایی داشت اما فوایدی هم داشت از جمله اینکه باعث شد به نعماتی که برای ما عادی شده بود بیشتر توجه کنیم، از جمله این نعمات برای اساتید دانشگاه حضور شماها بود، شما به نوعی هویت دانشگاه هستید، امیدوارم بدون هیچ مشکلی، کم کم سلامتی کامل حاکم شود و ماسکها برداشته شوند و نعمت حضورتان برای اساتید مداوم باشد.
ایشان نیز در پایان گفت: یکی از نگرانی های اصلی شما حضوری شدن بود اما این حضور نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشید.
تاریخ:
1401/01/29
تعداد بازدید:
2064
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:7
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.